در حال بارگذاری ...
یکشنبه 4 آبان 1404

فهرست پرسش های متداول | استارتاپ ویکند

ثبت سوال جدید
 
← دسته بندی
    • اهمیت حضور در رویدادهای کارآفرینی بویژه برای دانشجویان
      یکی از روش‌هایی که در دهه اخیر در دنیا نقش موثری را در تقویت روحیه کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری‌های روز ایفا کرده و در کشور ما هم در زمینه‌‌های مختلف و شهرهای مختلف انجام شد، برگزاری رویدادهای کارآفرینی می‌باشد. منظور از رویدادهای کارآفرینی فقط برگزاری یک همایش یا یک کارگاه آموزشی نیست، بلکه از مجموعه فعالیت‌ها برای ایجاد یک زیست بوم با هدف مشخص و در زمان تعیین شده می‌باشد. برخی از این رویدادها آموزشی انگیزشی، برخی مهارتی و توانمند سازی و برخی جهت شبکه‌سازی هستند.
    • اهداف برگزاری این رویداد چیست؟
      این رویدادها با هدف شناسایی، توانمندسازی و تجاری‌سازی ایده‌ها برگزار می‌گردد و از مهمترین اهداف آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:
      1- تقویت زیست بوم کارآفرینی از طریق آموزش علمی و عملی افراد مشتاق به راه‌اندازی کسب و کار
      2- اجرایی کردن ایده ها مطابق با اصول علمی کسب و کار
      3- شناسایی و جذب علاقه مندان به حوزه کارآفرینی و توانمندسازی آن‌ها از طریق آموزش مهارت‌های کسب و کار
      4- تشویق به راه‌اندازی کسب و کارهای نوپا و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان
      5- ایجاد گفتمان مشترک و بستر مناسب جهت همکاری و تعامل بین کارآفرینان و افراد علاقه‌مند
    • آیا مخاطبین رویداد فقط دانشجویان هستند؟
      خیر، طراحی این رویداد به‌گونه‌ای است که هیچ محدودیتی برای حضور افراد وجود ندارد. دانش‌آموز، دانشجو، فارغ‌التحصیلان، اساتید، کارشناسان خبره صنعت و کلیه علاقه‌مندان به راه‌انداری کسب و کار و دریافت مشاوره می‌توانند در این رویداد شرکت کنند
      این رویداد با ایجاد فضای رقابتی، آموزشی امکان شناسایی تیم‌ها و افراد مستعد به این حوزه را فراهم می‌کند و به گونه‌ای طراحی شده تا افراد در قالب کار تیمی بتوانند توانمندی خود را افزایش داده، با فرصت‌های موجود در این حوزه آشنا شوند و با فعالان این عرصه ارتباط برقرار کنند. به علاوه بتوانند با یادگیری مهارت‌های کسب و کار، مشتریان خود را بهتر بشناسند و درک بهتری از بازار و استراتژی ورود به آن به دست آورند.

موضوعات برگزیده